sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Tort cu mascarpone si capsuni

Tort cu mascarpone si capsuni
Ingrediente:
Pentru blat:
 7 oua
  7 linguri zahar
  7 linguri faina
  3 linguri cacao
  100 g ciocolata amaruie 
   1 lingurita praf copt
Pentru sirop:  
200 ml apa
 4 linguri zahar
 1 pliculet zahar vanilat
Pentru crema: 
 500 ml smantana pentru frisca
 
500 g mascarpone
  200 g zahar pudra
  400 g capsuni
  3 plicuri gelatina
  4 linguri zahar tos
Pentru ornat:  
250 ml smantana pentru frisca
 1 pliculet zahar vanilat
100 g ciocolata alba
Pentru pregatirea blatului  am procedat astfel:  Batem ouale cu zaharul pana se albesc si compozitia este cremoasa. Adaugam faina, praful de copt, cacaoa si ciocolata rasa.
Turnam compozitia in forma , unsa cu ulei si tapetata cu faina. In tava de aragaz in care am copt blatul am pus hartie de copt.Coacem blatul la 180°C pana trece testul cu scobitoarea.Lasam blatul sa se raceasca si apoi il taiem in doua.
Pregatirea cremei:  Mixam mascarpone cu zaharul pudra.
 Smantana pentru frisca o batem pana se intareste.
 Gelatina o pregatim conform indicatiilor de pe ambalaj.
 Capsunile le taiem bucatele si le presaram cu zahar tos. Le lasam 15-20 minute si apoi le punem la scurs intr-o strecuratoare.
  Peste frisca adaugam amestecul de mascarpone cu zahar, gelatina si la final capsunile scurse bine de suc. Amestestecam cat sa fie amestecul omogen.Pe un platou asezam blatul pe care il insiropam cu jumatate din siropul pregatit.Asezam crema intre cele doua blaturi.
Decorarea tortului: 
Am batut smantana cu un pliculet de zahar vanilat si am imbracat tortul cu frisca rezultata.L-am decorat cu feliute de capsune,fasii de coaja de portocala,si ciocolata alba razuita.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu